AkceInformaceNovinkyPraha 5Tramvajová trať

Rekonstrukce trati a výluka tramvají v úseku Sídliště Barrandov – Hlubočepy a stavba nové trati do Slivence, Praha 5

Celková rekonstrukce tramvajové trati Smíchov – Barrandov začala 14. března 2020.
Kvůli dostupnosti a průjezdnosti je celá rekonstrukce rozdělena na dvě etapy.
O druhé etapě a první etapě 1. úseku se dočtete více v příspěvku na webu vseOokoli.cz – Výluka tramvají Sídliště Barrandov – Smíchovské nádraží, Praha 5
V tomto příspěvku se tedy podíváme na etapu první druhého úseku (Barrandov – Hlubočepy) a také na etapu 0 (Barrandov – Slivenec)

1. etapa – 2. úsek

od zastávky Sídliště Barrandov do zastávky Hlubočepy

Rekonstrukce trati druhého úseku v první etapě začala 14. března 2020.
Tato tramvajová trať vede od konečně zastávky Sídliště Barrandov po zastávku Hlubočepy.
Tramvaj jede středem Barrandova poté najíždí na mostní těleso a poté dojede do zastávky Hlubočepy
Trať i se zastávky:

  1. konečné stanice sídliště Barrandov (ul. Werichova )
  2. Poliklinika Barrandov (ul. Tréglova)
  3. Chaplinovo náměstí (ul. Lamačova)
  4. K Barrandovu (tramvaj má vlastní tubus)
  5. Geologická (vlastní tubus vede při ulici K Barrandovu)
  6. Hlubočepy (ul. hlubočepská)

Rekonstrukce 1. etapy – 2. úsek

Tento celý 2. úsek nebyl od prvního průjezdu tramvaje rekonstruován.
Stejně je na tom most který patří také do druhého úseku ten byl postaven roku 2004 (16 let) a také se od této doby na něm nepracovalo.
Vidět je to pak na opotřebovaných kolejových vrškách.
Na tomto úseku se musejí vytrhat koleje a ty budou nahrazeny novějšími.
Také se položí nové bezžlábkové pražce.
Tyto bezžlábkové pražce slouží k změnšení hluku během průjezdu tramvaje Barrandovem.
Jde většinou o tramvaje projíždějící Barrandovem ve večerních hodinách.

Bzžlábkové pražce budou položeny na tam kde vlak projíždí kolem domů. tyto pražce by měli ztišit průjezd a zárověn by po nich měli jezdit rychleji.
Mostní těleso vede při ulic K Barrandovu více jak 16. let.


Jde hlavně o část Barrandova mezi zastávkami K Barrandovu, Chaplinovo námětsí, Poliklinika Barrandov a Sídliště Barrandov.
Tramvaje mezi těmito stanicemui jezdí průměrně 30 kilometrů v hodnině (30 km/h).
Po položení nových bezžlábkových pražců by se rychlost mohla zvětšit.
Velkou rekonstrukcí projde i most, přes který jezdí tramvaje s Hlubočep na Barrandov.
Jak již bylo psáno tak most stojí více jak 16 let a vede vedle čtyř proudové komunikace s názvem K Barrandovu.
Most procházel jen malými opravami ale velké opravy se do 14. března nedočkal.
Tudíž most projde asi největší rekonstrukcí celé dráhy.

Stavba nové tramvajové trati do Slivence
( Praha 5)

0. etapa

Počet obyvatel v okolních vesnicích a městských části na konci Prahy 5 pořád roste.
A Slivenec není v žádném případě vyjímkou.
Tato městská část se nachází mezi obcem Ořech, Velká Chuchle, Zmrzlík, Zadní kopanina a městskou částí Praha – Řeporyje.
Do Slivence (Praha 5) se v této době dostanete buď autem nebo autobusy linky 120, 130 nebo 230
Pokus se postaví tato trať tak se okolní části a vesnice spojí více se Smíchovem nebo Hlubočepy.

Kudy tramvajová trať povede a kdy začne stavba

Během toho co se pracuje na úseku Sídliště Barrandov – Hlubočepy a také na prvním úseku se staví začátky nových kolejích do Slivence.
Jde zatím jen o úpravu okruhu pro tramvaje na konečné stanici Sídliště Barrandov a postavení cca 40 metrů kolejí. (jak vydíte na obrázku)
Tato úprava je nutná proto aby se později při stavbě pokračovaní dráhy ze Smíchovského nádraží do Slivence nezasahovalo do kolejí na Barrandově.
Stavbu ale zatím braní nevydaný platný stavební rozhodnutí a mimo jiné také pozemek.
Tento pozemek stojí v cestě nové linky do Slivence a zatím nebyl odkoupen dopravním podnikem hlavního města Prahy.
Tramvajová trať by podle plánů měla vést:

  1. Sídliště Barrandov
  2. Poté po nynějším poli při ulici Werichova
  3. Dále projede mezi novými baráky
  4. Potom bude pokračovat také podel nových baráku, které se v tomto roku staví (květen 2020).
  5. Tramvaj bude pokračovat po poli až po ulici U Náhonu
  6. Tuto silnici přejede a dále pojede na konečnou zastávku Slivenec.

Tato konečná zastávka se bude nacházet v bývalé farmě na kterou vede zatím je silnice v poli, která je napojena na ulici K Autisu.
K této konečně zastávce tramvaje ze Smíchova se pomalu staví chodníky a cyklostezky.
Tyto cesty dřive končily u Pražského okruhu v místě kde staví autobus.

Autor: Tomáš D.